Synas_3-2014 - page 2

2
BIRGIT SÖDERLUND
, 55 år, jobbar med utskjutning, plåt-
framställning, efterbehandling och distribution.
Hon började som lärling 1977 på Robert Dau Boktryckeri
och har jobbat i branschen sedan dess.
Birgit trivs bäst tillsammans med alla barn och barnbarn,
när hon får påta i sin trädgård eller vara ute i skog och mark
och ta vara på vad naturen har att erbjuda.
Favoritplats?
– Jag gillar fjällvärlden med storslagna vyer och tillgång till
bra fiske.
GUNNAR BOHMAN,
59 år, har jobbat i grafiska branschen
sedan 1983.
Han fick anställning på Ågrenshuset 1999 och inledde
sin bana här med att ha hand om IT och dataunderhåll samt
originalframställning. Efter ett par år flyttade han över till
skyltavdelningen.
På fritiden ägnar han sig gärna åt fotografering, silversmi-
de, musik, naturpromenader och MC-åkning.
Favoritplats?
– Skuleskogen. Oavsett vilket intresse du har kan du hitta ett
smultronställe där.
CHATARINA HOLMGREN
, 51 år, är en verklig trotjänare
på Ågrenshuset. Hon började hos oss direkt när hon gått ut
gymnasiet. Just nu gör hon sitt 33:e år på företaget.
Under sin tid hos oss har hon varit med om stora föränd-
ringar på det tekniska området och även hur Ågrenshuset
expanderat. Chatarina har haft flera olika arbetsuppgifter,
bland annat som annonsförsäljare till Lilla Gulas telefonkata-
log. Numera jobbar hon med ordermottagning, offerter och
planering.
Favoritplats?
– Ottelandet. Där läser jag gärna en god bok.
JOHAN EKLUND
VD Ågrenshuset
Medarbetare
Ansvarig utgivare
Johan Eklund, Ågrenshuset.
Projektledare
Mona Nordin, Ågrenshuset.
Redaktör
Olof Wigren, Olof Wigren Media AB.
Grafisk form
Emma Lindberg, Ågrenshuset.
Tryck
Ågrenshuset Produktion, Bjästa.
Telefon
+46 (0) 660 29 99 00.
Ågrenshuset Örnsköldsvik
Magasinsallén 2E.
Ågrenshuset Bjästa
Flygelvägen 3.
Webb
SYNAS Skyltfönstret
ATT TA EN
BRA IDÉ I MÅL
.
I det här numret av SYNAS har vi valt att fokusera lite extra på några företag som både tänker nytt
och kreativt – och som har en intressant plan för hur man ska marknadsföra sig. För det är ju just den
kombinationen som avgör om en nya affärsidé verkligen kommer att lyfta!
Den genomtänkta plan som borde finnas i varje företag handlar så klart om många saker. Men de
mest grundläggande frågorna handlar som vanligt om ganska enkla saker; hur mycket resurs kan man
lägga på sin marknadsföring och reklam? Vad är man i för fas i sin utveckling? Har man ett läge i sin
bransch där det är en hård kamp om marknadsandelar just nu, eller är det en fråga om att lyfta fram
sin kompetens och sitt varumärke för att mer långsiktigt nå framgång?
Det vi i Ågrenshuset rekommenderar, är att varje företag och organisation i alla fall sätter av tid för
att prata om de här frågorna. Kommer man sedan fram till att man vill ta tag i sakerna och ha lite
mer hjälp för att synas bättre så finns det bra företag att vända sig till. Välkommen in till
oss på Ågrenshuset!
Trevlig läsning!
M
I
L
J
Ö
M
Ä
R
K
T
341 010
TRYCKSAK
1 3,4,5,6,7,8
Powered by FlippingBook