6
Lilla Gula är en bred plattform för kommunikation.
Dels når man privatpersoner via
appen
direkt i deras
smartphones eller läsplattor, dels via
telefonkatalogen
och
webben7.se
. Företag och föreningar når varandra
lätt med direktutskick via utskicksregistret.
Lilla Gula är 100 % Örnsköldsvik. Det gör den helt unik.
HAR DU FRÅGOR KRING LILLA GULA?
Kontakta Anna Eklund Berg på telefon 0660-29 99 08,
eller mejla till
LILLA GULA
EN VIKTIG RESURS
FÖR KOMMUNENS TILLVÄXTAVDELNING
När Örnsköldsviks kommuns tillväxtavdelning skickar ut inbjudningar till
den populära Frukoststudion och andra företagsträffar, använder den sig
av Lilla Gulas företagsregister.
– Det är ett smidigt och effektivt sätt att nå ut med vårt budskap, sam-
tidigt som vi inte behöver lägga kraft på att administrera ett eget register,
säger näringslivschefen Peter Juneblad.
Frukoststudion på Fjällräven Center startade i slutet av februari i år och ersätter
de tidigare företagsfrukostarna som kommunen arrangerade ihop med Företa-
garna. Örnsköldsviks Industrigrupp och Handelskammaren är också medarrang-
örer.
– Syftet är detsamma som tidigare. Nämligen att vara en mötesplats för
nya affärsmöjligheter, nätverkande och även att ge aktuell information, säger
näringslivsutvecklaren Linnéa Egnor Byström.
Här är Lilla Gula en viktig resurs.
Det unika och lokala företagsregistret som Ågrenshuset byggt upp används
för att skicka ut inbjudningarna.
– För oss är det både enklare och mindre resurskrävande än att hantera ett
eget företagsregister, säger Linnéa.
– Vi kan också selektera mottagarna utifrån behov och vi vet att uppgifterna
alltid är uppdaterade.
Tillväxtavdelningen utnyttjar fördelarna med att tack vare Lilla Gulas företags-
register kunna prickskjuta information till en utvald målgrupp. Med registret
som grund kan man med hjälp av digitala verktyg uppnå en mycket effektiv
kommunikation.
Frukoststudion genomförs sista onsdagen varje månad, utom juli och decem-
ber, och målsättningen är att varje gång samla cirka 100 deltagare.
– De första träffarna har varit välbesökta och responsen har varit god, säger
Peter Juneblad.
KOMMANDE DATUM FÖR FRUKOSTSTUDION;
29 APRIL, 27 MAJ, 17 JUNI,
26 AUGUSTI, 30 SEPTEMBER, 28 OKTOBER, 25 NOVEMBER, 16 DECEMBER.
LÄS MER PÅ
Peter Juneblad, Näringslivschef
Örnsköldsviks Kommun
HITTA DET DU SÖKER
LILLA GULA – 100%ÖRNSKÖLDSVIK
Vill ni hitta nya kunder som söker produkter eller tjänster i Örnskölds-
vik? Då bör ni ha en bra närvaro i Lilla Gula! Inom kort kommer en
stor uppdatering av appen där sökorden kommer att ha en ännu
större betydelse.
Med hjälp av sökord kan ni komma ännu ett steg närmare kontakt
med era kunder.
ökningar via Lilla Gula sker på kategori, produkttyp och varumärke.
T ex ”inredning”, ”vas” eller ”iittala”. Det gör det enkelt att hitta er
även om man inte vet ert exakta utbud.
nskar ni att fler kunder ska hitta er? Komplettera då med så många
relevanta sökord som möjligt. Det kostar inget extra!
ontakten med er, via appen, är sedan busenkel. Bara ett klick bort.
Man når er via knapparna ”Ring upp”, ”Karta”, ”Webbplats” eller
”Mail”.
lla företag och föreningar kan själva lägga till sökord och medde-
landen. Surfa in på
/ Logga in på er sida*. Det är
enkelt!
* Inloggningsuppgifter till era sidor hittar ni på korrekturet som gick ut i
årsskiftet. Kontakta oss, vi hjälper gärna till!Tel 0660-29 99 08 / lillagula@
agrenshuset.se
S
Ö
K
A
1
.
U
t
h
y
r
n
i
n
g
2
.
B
o
k
f
ö
r
i
n
g
3
.
F
l
y
t
t
s
t
ä
d
n
i
n
g
4
.
F
ä
r
g
5
.
L
u
n
c
h
S
Ö
K
T
O
P
P
E
N
FEBRUARI
Många gör en sökning i appen och på webben7 för att hitta
produkter och tjänster i Örnsköldsvik. Här är top-5 i februari:
SE YOUTUBE-KLIPPET
– ANNA BESKRIVER LILLA GULA.
Surfa in på