Synas_1-2015 - page 2

2
ANN-SOFIE EDMARK
är 54 år och jobbar med adminis-
trativa sysslor, bland annat kundreskontra, bokföring och
prenumerationer
– Jag tycker om det jag gör och uppskattar även att vi är
ett bra gäng på arbetsplatsen som hjälper varandra.
Hon började jobba på ÅgrensTryckeri 1989 och har varit
en del av företagets utveckling till Ågrenshuset sedan dess.
– På fritiden umgås jag gärna med familj och vänner, läser,
ser på film, simmar, plockar svamp eller spelar golf, säger
Ann-Sofie.
Vilken är den roligaste TV-reklam du sett?
– Den för Keno, då tre killar sitter i strandstolar och den
ene frågar: ”Var är alle?” Och han får svaret: ”Di jobber.” Följt
av ett gemensamt skratt. Jag kunde aldrig låta bli att skratta
själv.
BENNY LINDSTRÖM
är 50 år och tryckare på Ågrenshuset
Produktion i Bjästa.
– Jag tycker att den stora drivkraften i mitt jobb är att vara
en del av det ständiga förbättringsarbete som pågår för att
hela tiden öka kvaliteten på det vi gör.
Han har jobbat på företaget i 18 år.
På fritiden ägnar han sig, så ofta han kan, åt utomhusak-
tiviteter.
– Slalom, cykling och friluftsliv intresserar mig mycket,
säger Benny.
Vilken reklam kommer du aldrig att glömma?
– Gevalias ”När du får oväntat besök”. Den har fastnat.
Det kan bero både på att den var så smart utformad och på
den goda kaffelukten vi kände från Gevalia-fabriken när vi
bodde i Gävle under några år.
JOHAN EKLUND
VD Ågrenshuset
Medarbetare
Ansvarig utgivare
Johan Eklund, Ågrenshuset
Projektledare
Mona Nordin, Ågrenshuset
Redaktör
Olof Wigren, Olof Wigren Media AB
Grafisk form
Emma Lindberg, Ågrenshuset
Tryck
Ågrenshuset Produktion, Bjästa
Telefon
+46 (0) 660 29 99 00
Ågrenshuset Örnsköldsvik
Magasinsallén 2E
Ågrenshuset Bjästa
Flygelvägen 3
Webb
SYNAS Nyhetsbrev
ENHÄRLIG
COMEBACK!
Känner att det är dags att göra ett litet inlägg med rubriken ovan. Många vet att vi i Ågrenshuset har
vår bakgrund - och fortfarande en stor del i - den grafiska branschen, med många år som tryckeri
nere i inre hamnen. Den senaste tiden har frågan om framtiden för trycksaken kommit från flera håll,
mycket apropå utvecklingen för dagstidningarna tror jag. Mitt generella svar är faktiskt att det är lite
”svart eller vitt”.
Konkurrensen mellan kanalerna där man kommunicerar – tryck, internet, radio tv osv – pågår
med ökad intensitet och den tuffaste utmaningen gällande tryckt media har som de flesta vet
dagstidnings-branschen. Här är nyhetsflödet snabbt och intensivt och ingen tryckt dagstidning
kan egentligen matcha det digitala alternativet här.
Men, till Ågrenshuset stora glädje händer nu också en annan sak som vi trott på en längre tid!
Det handlar om en comeback för trycksaker för andra behov. Det digitala flödet och mångfalden
på internet kan ibland skapa ett okontrollerat brus av alternativ när någon söker eller tar emot
information. Ett brus som också skapar en känsla av osäkerhet, när ett budskap lätt kan drunknar
bland alla andra. Allt fler härliga exempel på att man kan nå stor framgång med en gedigen analog
presentation dyker nu upp.
I detta nummer av SYNAS kan ni därför bl.a. läsa om Attityd, som i likhet med jättar som Volvo, har
en nysatsning på tryckt material att tacka för en ökad framgång. Läs och fundera lite på hur det ser ut
för er – kanske vill ni ha hjälp med att skapa något liknande? Vi har kompetens för att hjälpa till med
allt, från idé till färdig produkt.
Vi syns!
M
I
L
J
Ö
M
Ä
R
K
T
341 010
TRYCKSAK
STEFAN ARNLUND
är 44 år och nyanställd på Ågrenshu-
set. Han jobbar med kundkontakter och som projektledare,
framför allt på skyltsidan.
– Jag kom från ett jobb som lärare, dessförinnan jobbade
jag på ÖlundsTryckeri.
Utanför jobbet handlar det mycket om idrott för Stefan.
Han är tränare för sonens hockeylag, följer med dottern på
hennes friidrottstävlingar och tycker själv om att åka skidor.
Sommartid blir det mycket tid i fritidshuset.
Vilken är den mest
underhållande TV-reklam du minns?
– Jag minns bl.a. Brasse Brännströms reklam för Expressen
och den där klassiska Lotto-filmen med karaktären Åke. Spe-
ciellt den sistnämnda har man skrattat gott åt många gånger.
VI VÄLKOMNAR
1 3,4,5,6,7,8
Powered by FlippingBook