VeteranAktuellt 1-2019

1 . 2019 VETERANAKTUELLT 22 .DQVNH ƳQQV GHW någon som minns GHQQD ELO Den importerades av Motorfirma Uno Ranch AB, till Göteborg den 9/8 1963. Från bilregistret i Härnösand har jag fått dessa uppgifter: Reg.-nummer AA23152 tyder på att den använts i Stockholm, fram till den 14/12 1966, då den hamnade i Västernorrland. ytt reg-nummer Y36872, ägare Sten Erik Edström. 8/8 –67 Bilvaruhuset Auto-Car Sollefteå. 28/8 –67 Maj Lis Wettermark Backe, Fjällsjö. Den 13/12 –67, hamnade bilen hos AB E Wennerberg Bil & Däck i Dorotea, med nytt reg.-nummer AC 53632. Saknas uppgifter tills bilen åter hamnar i Västernorrland den 10/5 –71. Ägare Leif Larsson Njurunda, nytt reg.-nummer Y20132. Samma år, 12/7 ny ägare Lindskogs Bil AB Sundsvall, å samma datum överförd till Lennart Dahl Sundsvall. Den 28/12 avföres denne såsom ägare med stöd av 20 paragraf 4 mom.VTF. Skulle vilja veta vad som hände bilen, om den krockats eller tänkt skrotas? Sköns Bilskrotning tog över bilen. Samma år köper min svärmor och svärfar bilen, nylackad i rött. Bilen användes för körningar mellan Sundsvall och Stockholm. Men ett lager i bakaxeln skar och bilen blev stående. Nu var bilen nära skroten igen, men min fru och jag köpte den 1972. Sedan stod den några år på logen. En dag såg jag en Triumph Herald vid Alnöbron, och den fick jag ta över. Drivknuten med axel och allt, passade perfekt på Spitfiren. Nu rullade bilen igen och vi körde lite på somrarna. Den började att bli lite rostig, så när vi byggt hus med dubbelgarage, så plockade jag ner bilen, i molekyler. Det blästrades och skärmar, baljor byttes och vi ”Pullmaxade” nytt golv. Fjädrarna i stolarna går nedanför golvnivån, så det behövdes försänkningar. (När jag var +LVWRULHQ RP Y£U 7ULXPSK 7(;7 )272: Staffan och Karin Lundgren. 75,803+ 63,),5( njlj

RkJQdWJsaXNoZXIy MzE5MDM=