4 RUNTOM. ANSVARIG UTGIVARE Roger Vedin, Ågrenshuset AB REDAKTÖR Patrick Edlund, 070-546 06 07, patrick.edlund@agrenshuset.se ANNONSMATERIAL & -FÖRSÄLJNING Emelie Nordin, 0660-29 99 63, emelie.nordin@agrenshuset.se, Patrik Forslund, 0660-0660-29 99 65, patrik.forslund@agrenshuset.se, Nina Forslund, 0660-29 99 91, nina.forslund@agrenshuset.se LAYOUT & TRYCK Ågrenshuset AB OMSLAGSBILD En tidig kall vintermorgon i Sandviken. Foto: Mitt-Foto/Håkan Larsson. NÄSTA NUMMER Håll utkik på facebook för 2025 års utgivningsplan. Ågrenshuset påpekar att artiklarna och annan text i Runtom inte nödvändigtvis behöver spegla företagets uppfattning. Artiklarnas innehåll och utformning står i princip helt för respektive författares räkning. facebook.com/anundsjoaktuellt • facebook.com/collagenatra • facebook.com/ magasingidealvdal • facebook.com/grundsundatidning ANUNDSJÖ aktuellt GRUNDSUNDA tidning NÄTRA collage GIDEÄLVDAL magasin om. BYGDEN I VÅRT HJÄRTA Att våga tänka nytt, bevara passionen och göra saker tillsammans. Många vet att Ågrenshuset har en lång historia som företag i Örnsköldsvik. Grunden till en resa på över hundra år är enligt oss att vi lyckats bevara en nyfikenhet och passion för det vi gör. Ett förhållningssätt som gör att man vill framåt och utvecklas och som också kännetecknar många av våra fina kunder och samarbetspartners i kommunen. RuntOm, tidningen i din hand, är ett samlingsnummer av våra härliga landsbygdstidningar; Anundsjö Aktuellt, Collage Nätra, Grundsunda Tidning och Magasin Gideälvdal. Alla dessa är satsningar och etableringar som gjorts i ljuset av att hela kommunen ska leva, i fin samverkan med människorna på orterna. När vi startade Tidningen 7 för snart tjugo år sedan var det delvis med samma utgångspunkt också. Vi var nyfikna på om Örnsköldsviksborna skulle tycka om ett nytt tidningskoncept som belyser livet i Örnsköldsvik på ett lite positivare sätt. Vi tog oss friheten att skapa en tidning som ger positiva känslor och framtidstro, samtidigt som den levererar god nytta för de som vill marknadsföra och kommunicera. Något som inte faller bevakarna av gamla skribenttraditioner i smaken alla gånger, då de snarare vill belysa svårigheter och skapa negativa drev. När vi snart vänder blad i kalendern och ser fram emot 2025, så känner vi oss ovanligt inspirerade. En anledning till detta är att 7an framöver blir helt kopplad till Ågrenshuset och till kransortstidningarna. Därigenom fortsätter vi vara den enda mediaaktören med helt lokal förankring – men nu med ett än mer komplett erbjudande till alla som vill göra sig hörda och synas. Vi vill utvecklas och agera vidare i samma anda, med en tydlig ambition om att ta nästa steg. Vi vill utmana de gamla principerna och rollerna kring media och bjuda in till ökad samvaro och samverkan med oss. Vi vill kort och gott tänka nytt samtidigt som vi vill bevara vår passion för givande samarbeten. Mer konkret vill vi skapa mer och djupare uppmärksammande och bevakning av vad som händer i kransorterna, samtidigt som vi fortsätter att skriva om hela kommunen i 7an. Vi kommer producera mycket via egen redaktion, men också över tid bjuda in till än djupare samverkan och bidrag från människorna i hela kommunen. Allt gott! JOHAN EKLUND Vår portfolio är större än någonsin. www.agrenshuset.se Tryck, digital print // Magasin, program // Skylt, dekor // Adressering, utskick // Profilering Grafisk form, marknadsföring // Display, kampanj // Lager, logistik // Digitala lösningar
RkJQdWJsaXNoZXIy MzE5MDM=