12 Stämningen var magisk – som en enda stor fest i Fan Zone och på läktaren. ” FYRA GRUNDPELARE I FEEL THE PULSE Publikupplevelsen • VM-historiens största Fan Zone var fylld med aktiviteter, underhållning och möten mellan supportrar. • En ny klackkultur bakom målen som lyfte stämningen i arenan. • Maskoten Beaty som personifierade Feel the Pulse hade en fantastisk energi och ett ständigt peppande av publiken. Arenainramningen • Avicii Arena fick en pulserande atmosfär under matcherna genom en välkoordinerad game presentation inför och under match som inkluderade musik, projiceringar på isen, visuella effekter och en DJ som fick publiken att dansa på läktaren. Musiken • Aviciis ikoniska låt ”Levels” blev mästerskapets officiella VM-låt. Den fick publiken på fötter, höjde rytmen i arenan och förenade supportrar från hela världen. Medarbetarna • Varje individ i VM-organisationen levde värderingarna och löftet i sin vardag. Tillsammans byggde vi ett arrangemang där upplevelsen alltid stod i centrum. RESULTAT SOM TALAR • 15 av 34 matcher var slutsålda. • 9 av 10 besökare hade ett gott eller mycket gott övergripande intryck av 2025 IIHF Ishockey-VM... Supporter efter Sveriges 5–0-vinst mot Slovakien i VM-premiären, 9 maj FEEL THE PULSE
RkJQdWJsaXNoZXIy MzE5MDM=